Διάφορες ερωτήσεις | Πως γράφω σωστή Αγγελία

Ο Δεκάλογος που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όταν καταχωρούμε μια αγγελία ώστε αυτή να είναι σωστή και αποδοτική, συνοψίζεται στα εξής*:

 

1.       Η αγγελία μπορεί να είναι δωρεάν, αλλά πρέπει να την βάλεις σωστά

2.       Οι πληροφορίες που αναγράφουμε πρέπει να είναι όσο πιο ακριβείς γίνεται

3.       Πρέπει να ξέρουμε ακριβώς τι είναι αυτό που πουλάμε

4.       Εκμεταλλευόμαστε το πεδίο «Τύπος»

5.       Πάντα γράφουμε τιμή

6.       Πάντα βάζουμε φωτογραφίες

7.       Η περιγραφή πρέπει να είναι αναλυτική

8.       Αξεσουάρ ή ανταλλακτικό στις σωστές κατηγορίες (αλλά όχι απαραίτητα...)

9.       Βάζουμε μόνο ένα αντικείμενο ανά αγγελία

10.     Στην περίπτωση ανταλλακτικού, γράφουμε σωστά το «Είδος»

 

Ας τα δούμε λοιπόν το καθένα, πιο αναλυτικά, παρακάτω:

(*Σημείωση: Οι παρακάτω οδηγίες αφορούν κυρίως τον μηχανισμό του used-moto.gr, αλλά έχουν εφαρμογή σε κάθε site αγγελιών που έχει σωστά δομημένα πεδία)

 

Δωρεάν, αλλά σωστά!

Η δωρεάν παροχή δημοσίευσης αγγελιών από το used-moto.gr και τα αντίστοιχα site αγγελιών στην Ελλάδα είναι τελικά μια μεγάλη παγίδα: μας κάνει να αντιμετωπίζουμε την καταχώρηση μιας αγγελίας σαν κάτι απλό και ευτελές, συχνά καταλήγει να γίνεται πρόχειρα και τελικά αναρωτιόμαστε γιατί έχει μηδαμινό αποτέλεσμα.

Μπορεί μια αγγελία να είναι δωρεάν σαν καταχώρηση, η αξία της όμως είναι ίση με το προς πώληση αντικείμενο. Είτε λοιπόν πουλάμε μια κλειδαριά των 30-50€, είτε supersport χιλιάρι full extra των 10.000+€, η τιμή τους είναι ίση με την πραγματική αξία της αγγελίας, οπότε θα πρέπει να είμαστε αποφασισμένοι να σπαταλήσουμε λίγο χρόνο παραπάνω, ώστε να το κάνουμε σωστά.

 

Ακριβείς πληροφορίες

Στόχος οποιασδήποτε αγγελίας είναι πρώτα από όλα να την βρουν οι ενδιαφερόμενοι και αυτό γίνεται με δύο τρόπους: είτε μέσω της μηχανής αναζήτησης του site αγγελιών, είτε μέσω του Google. Αν ένα site αγγελιών είναι σωστά δομημένο (όπως το used-moto.gr :-)) αρκεί να ακολουθήσουμε κατά γράμμα τα βήματα καταχώρησης και τα υπόλοιπα θα γίνουν μόνα τους. Ο τίτλος θα είναι σωστός, οι υπόλοιπες πληροφορίες το ίδιο, οπότε η αγγελία θα μπορεί να διαβαστεί από τις μηχανές αναζήτησης. Τα προβλήματα αρχίζουν αν αποφασίσουμε να... πρωτοτυπήσουμε, αποφεύγοντας ή πηδώντας κάποια βήματα, ενώ θα πρέπει να μας ανησυχήσουν για την αποτελεσματικότητά τους site αγγελιών που δίνουν υπερβολικά μεγάλη ελευθερία στην καταχώρηση, όπως είναι τα γενικά site αγγελιών.

 

Σωστός τίτλος

Ξέρουμε τι πουλάμε;

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, το πιο βασικό σε μια αγγελία είναι ο τίτλος. Στο used-moto.gr ο τίτλος της αγγελίας φτιάχνεται αυτόματα από τα στοιχεία που δίνουμε κατά την καταχώρηση. Το σημαντικότερο από αυτά είναι το μοντέλο της μοτοσυκλέτας και εδώ είναι απαραίτητο να... ξέρουμε τι είναι αυτό πουλάμε. Ακούγεται αυτονόητο, αλλά η εμπειρία λέει ότι δεν είναι και τόσο. Μερικά παραδείγματα: Το Runner δεν ήταν ποτέ μάρκας Piaggio αλλά πάντα Gilera, το ίδιο και το Nexus. Το "Astra" είναι αυτοκίνητο της Opel και όχι παπί, το παπί της Honda λέγεται C100 Astrea. To Honda "CBF" 600 είναι διαφορετικό από το CBR 600F, η καθημερινή και η συνεργειάδικη αργκό είναι κακός σύμβουλος. Επίσης δεν γίνεται να βαφτίζουμε "Harley" ένα Virago επειδή έχουμε κάνει αερογραφίες στο ντεπόζιτο και προσθέσαμε έξτρα νίκελ.

Εδώ βέβαια υπάρχουν και δυσκολότερες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα οι Vespa, οι οποίες μέχρι το 2006 ήταν Piaggio Vespa και από εκεί και πέρα έγιναν σκέτο Vespa. Άλλο παράδειγμα τα Yamaha Fazer, τα οποία μέχρι το 2004 ήταν FZS Fazer, ενώ από εκεί και μετά έγιναν FZ6 FazerFZ-1 για τα 1000cc). Επίσης δεν υπάρχει "Fazer Naked", Fazer λέγονται μόνο τα μοντέλα με το φέρινγκ. Αυτές και άλλες παρόμοιες είναι λεπτομέρειες που ενδέχεται να μην τις γνωρίζει κάποιος που δεν είναι μηχανικός ή... δημοσιογράφος μοτοσυκλέτας, αλλά και εδώ έρχεται ο μηχανισμός του site να μας βοηθήσει. Τι σημαίνει αυτό?

Καταρχάς μακριά από το κουμπί «Άλλο». To «Άλλο» βρίσκεται εκεί για να μας βοηθήσει να καταχωρήσουμε το άγνωστο κινέζικο που αγοράσαμε πριν από δέκα χρόνια από το Alex Pak και είναι λογικό να μην υπάρχει στην λίστα του site, αν όμως πρόκειται να καταχωρήσουμε Honda Transalp είναι μεγάλο λάθος να πατήσουμε κατευθείαν «Άλλο», επειδή βαριόμαστε να ψάχνουμε την μεγάλη λίστα με τα μοντέλα της Honda. Αν το κάνουμε, πολύ απλά όποιος ψάχνει από το advanced search του site μέσω της λίστας δεν θα βρει την αγγελία μας και ας πρόκειται για τόσο δημοφιλές μοντέλο. Θα βρει όμως τις αγγελίες των υπόλοιπων Transalp που έχουν καταχωρηθεί σωστά...

 

Το πεδίο "Τύπος"

Καθώς στο used-moto o τίτλος κάθε αγγελίας βγαίνει αυτόματα, το συμπλήρωμα του πεδίου «Τύπος» δεν είναι υποχρεωτικό. Εξυπηρετεί τις περιπτώσεις που θέλουμε να υποδηλώσουμε κάποια ειδική έκδοση του μοντέλου, π.χ. Ducati 1198S, το "S" θα μπει στο πεδίο «Τύπος». Άλλα παραδείγματα το Yamaha TDM 900 ABS ή το Piaggio Beverly 300 Tourer, όπου τα "ABS" και "Tourer" θα μπουν στο πεδίο «Τύπος» ώστε να ξεχωρίζουν από τα απλά TDM 900 και Beverly 300.

Ειδικά στην περίπτωση των αξεσουάρ στο πεδίο «Τύπος» μπορεί να ορίσει το μοντέλο του αξεσουάρ, πχ Κράνος Shoei XR1100 (το "ΧR1100" είναι «τύπος») ή Μπουφάν Dainese No 58 (τo No 58 και εδώ «τύπος»).

 

Πάντα χιλιόμετρα

Πάντα τιμή και χιλιόμετρα

Προσπαθούμε να συμπληρώσουμε όλα τα πεδία που μας ζητάει μια αγγελία και ας μην είναι όλα υποχρεωτικά. Η παράλειψη κάποιων πεδίων, π.χ. χιλιόμετρα ή χρονολογία, δημιουργεί υποψίες ότι κάτι θέλουμε να κρύψουμε. Επίσης, η εμπειρία έχει δείξει ότι αγγελίες χωρίς τιμή έχουν πολύ μικρότερη απόδοση από αυτές με τιμή.  Ο λόγος είναι απλός: η από πάνω αγγελία θα έχει τιμή, οπότε ο υποψήφιος αγοραστής θα προτιμήσει να κάνει κλικ σε αυτήν, αντί να χάσει χρόνο να πάρει τηλέφωνο για να μάθει τιμή. Επίσης, αγγελία χωρίς τιμή προδιαθέτει για κάτι ακριβό (και σχεδόν πάντα αυτό συμβαίνει). Αν δεν είμαστε σίγουροι για την τιμή που πουλάμε, είναι προτιμότερο να βάλουμε λίγο μεγαλύτερη και την σημείωση «συζητήσιμη».

 

Πάντα φωτογραφίες

Αγγελίες χωρίς φωτογραφία έχουν το ένα τρίτο των επισκέψεων από αυτές με φωτό, τόσο απλά.

Σήμερα που ο καθένας έχει ψηφιακή κάμερα στο κινητό του, αγγελία χωρίς φωτογραφία δείχνει προχειρότητα στην καλύτερη περίπτωση ή αντικείμενο που δεν βλέπεται (άρα δεν αγοράζεται) στην χειρότερη. Ιδανικά βάζουμε πολλές φωτογραφίες από διαφορετικές γωνίες και σε κοντινές λεπτομέρειες. Δεν κρύβουμε τυχόν ζημιές/ατέλειες, αντίθετα τις βγάζουμε και αυτές φωτογραφία. Εκτός του ότι δείχνει ειλικρίνεια στην πώληση, μας απαλλάσσει από περιττές επισκέψεις αγοραστών που δεν θα τους ενδιέφερε η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα αν ήξεραν ότι έχει ατέλειες ή ζημιές.

Οι φωτογραφίες πρέπει να έχουν ικανοποιητική ανάλυση τουλάχιστον για internet, αυτό σημαίνει τουλάχιστον 800px πλάτος. Οι φωτογραφίες στο used-moto.gr έχουν την μεγαλύτερη ανάλυση που υπάρχει σήμερα σε site αγγελιών (1024px), οπότε εκμεταλλευτείτε το. Ένα thumbnail των 200px όχι μόνο δεν δείχνει τίποτα, αλλά φανερώνει ασχετοσύνη.

Η βασική/αρχική φωτογραφία της αγγελίας είναι σημαντική γιατί είναι αυτή που εμφανίζεται στην λίστα αγγελιών, μην την αφήνετε στην τύχη της. Κάθε site έχει (ή θα έπρεπε να έχει) έναν τρόπο με τον οποίο ορίζεται η βασική φωτογραφία. Στο used-moto.gr απλά σύρετε την φωτογραφία που θέλετε στην αρχή.

Μην βάζετε φωτογραφίες με λογότυπα από άλλα site. Αφού τις έχετε, χρησιμοποιείστε τις αρχικές. Δεν θέλετε να ξέρει ο πιθανός αγοραστής ότι έχετε βάλει παντού την αγγελία σας και ακόμη δεν μπορείτε να το πουλήσετε.

Μην βάζετε άσχετες φωτογραφίες, π.χ. που βρήκατε στο internet, επειδή βαριέστε να τραβήξετε τις δικές σας. Εκτός του ότι είναι παράνομο, είναι παραπλανητικές, δημιουργούν ανασφάλεια στον πιθανό αγοραστή και φανερώνουν προχειρότητα. Μοναδική εξαίρεση εδώ η πώληση καινούργιας μοτο/αντικειμένου, ειδικά όταν υπάρχει στοκ μεγαλύτερο της μιας μονάδας. Είναι προτιμότερο να μπει μια εταιρική φωτογραφία από press kit που δείχνει το αντικείμενο στην καλύτερή του μορφή, παρά μια μέτρια ερασιτεχνική φωτό. Εννοείται ότι  η συγκεκριμένη εξαίρεση αφορά καταστήματα και μόνο.

 

Σωστή περιγραφή είναι η αναλυτική περγραφή

Σωστή περιγραφή

Στην περιγραφή μπαίνουν όλες οι έξτρα πληροφορίες που δεν φαίνονται στις φωτογραφίες, π.χ. αν είναι πρώτο χέρι, πότε έγινε τελευταίο service, τυχόν αξεσουάρ που δεν φαίνονται, ευκολίες πληρωμής κλπ. Μια εμπεριστατωμένη περιγραφή κερδίζει πάντα πόντους σε σχέση με το απόλυτο κενό. Στην περιγραφή είναι ευκαιρία για ένα υποτυπώδες SEO (Search Engine Optimization) ώστε να κάνουμε την αγγελία μας πιο προσιτή στο Google, έτσι μπορούμε να βάλουμε λέξεις (keywords) που δεν φαίνονται αλλού. Για παράδειγμα, ένα Suzuki V-Strom μπορεί να γραφτεί σαν Vstrom ή v strom, το ίδιο και ένα Yamaha X-MAX. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί θησαυρός στην περίπτωση των ανταλλακτικών, όπου κάποια εξαρτήματα γράφονται με πολλούς τρόπους, π.χ το φέρινγκ μπορεί εξίσου πιθανά να γραφτεί σαν fairing, μάσκα, μούτρο, κουστούμι, πλαστικά κλπ. Ο μηχανισμός αναζήτησης του used-moto.gr έχει προβλέψει αυτή την περίπτωση και στην αναζήτηση με τον τίτλο της αγγελίας.

Ένα καλό τρικ στην περιγραφή είναι να γράψουμε αυτό που θα τραβήξει το μάτι στην πρώτη γραμμή. Στο used-moto.gr, αλλά και στα περισσότερα site αγγελιών, η πρώτη γραμμή της περιγραφής εμφανίζεται μαζί με την κεντρική φωτογραφία και τον τίτλο στην λίστα των αγγελιών.

Μην γράφετε περιγραφή με greeklish, κεφαλαία ή ανορθόγραφα (όσο είναι δυνατόν). Είναι δυσανάγνωστα και δημιουργούν αρνητική προδιάθεση. Επίσης αποφύγετε τις γλαφυρές εκφράσεις του τύπου «μάγκες, το μηχανάκι είναι πένα», γιατί η αγγελία γίνεται ανέκδοτο, κυκλοφορεί σε διάφορα σημεία στο διαδίκτυο, συγκεντρώνει πολλά κλικ για λάθος λόγους και λίγα για σωστούς...

 

Αξεσουάρ ή ανταλλακτικό?

Ένα γνωστό δίλλημα εμφανίζεται στην περίπτωση που θέλουμε να πουλήσουμε κάποιο εξάρτημα το οποίο δεν είναι προφανές αν πρόκειται για αξεσουάρ ή για ανταλλακτικό, π.χ. τελικό after market εξάτμισης, υψηλότερη ζελατίνα φέρινγκ και άλλα. Ένας γενικός μπούσουλας είναι ο εξής: αν ταιριάζει μόνο σε συγκεκριμένο μοντέλο είναι ανταλλακτικό, αλλιώς είναι αξεσουάρ. Σε κάθε περίπτωση όμως κανείς δεν απαγορεύει να βάλετε ΔΥΟ φορές την αγγελία, μια σαν αξεσουάρ και μια σαν ανταλλακτικό. Το used-moto.gr δίνει την δυνατότητα για δωρεάν 5 διαφορετικές αγγελίες σε κάθε κατηγορία.

 

Ένα αντικείμενο ανά αγγελία

Αν θέλετε να πουλήσετε περισσότερα από ένα αντικείμενα, ακόμη και αν προορίζονται για το ίδιο μοντέλο, ο γενικός κανόνας είναι ένα αξεσουάρ/ανταλλακτικό ανά αγγελία. Έτσι η περιγραφή (και η τιμή!) ανταποκρίνεται  ακριβώς στο προς πώληση αντικείμενο, ενώ οι πιθανότητες να βρουν οι ενδιαφερόμενοι τις αγγελίες μας αυξάνονται κατά πολύ.

 

Ανταλλακτικά: το πεδίο "Είδος"

Το πεδίο «Είδος» στην κατηγορία των ανταλλακτικών είναι από τα ελάχιστα πεδία στο used-moto όπου πρέπει να πληκτρολογήσετε κείμενο. Ο λόγος είναι οι πολλές χιλιάδες διαφορετικών ανταλλακτικών που υπάρχουν, τα οποία δεν μπορούν να συγκεντρωθούν σε μία λίστα (θα ήταν τεράστια και άχρηστη). Παρ' όλα αυτά, στο used-moto έχουμε φροντίσει να προτείνουμε τις κατάλληλες λέξεις μόλις πληκτρολογηθούν οι πρώτοι χαρακτήρες (όχι greeklish!). Οι προτεινόμενες λέξεις έχουν επιλεγεί με συγκεκριμένο τρόπο ώστε να βρίσκονται από τις μηχανές αναζήτησης. Προσπαθήστε να τις ακολουθήσετε όσο το δυνατόν, ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες να διαβαστεί η αγγελία σας. Αν παρόλα αυτά δεν εμφανίζεται αυτό που θέλετε να δημοσιεύσετε, πληκτρολογήστε το άφοβα ακολουθώντας όσο το δυνατόν αυτές τις οδηγίες: σύντομη και περιεκτική περιγραφή, σωστή ορθογραφία, πάντα ελληνικά, αν είναι δυνατόν με κεφαλαία (θα το επαναλάβουμε: όχι greeklish!).