Γενικά-Πρώτη Ματιά | Σημεία Ελέγχου | Οδήγηση-Μεταβίβαση Άδειας

Μεταχειρισμένες Μοτοσυκλέτες

Τι να προσέξω όταν αγοράζω μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα;

Το να αγοράσεις μεταχειρισμένο είναι πολύ μεγάλη σκοτούρα. Κυρίως αν πιστεύεις ότι όλοι προσπαθούν να σου σπρώξουν κάτι που εκείνοι δεν θέλουν κι ότι μερικά δευτερόλεπτα μετά την μεταβίβαση θα εμφανίσει βλάβη πολλών χιλιάδων ευρώ. Και δεν είναι μόνο αυτό. Ποια μοτοσικλέτα να αγοράσεις; Τι χαρτιά χρειάζονται; Τι λεφτά χρειάζονται;
Σκοπός του οδηγού αυτού είναι να βοηθήσει εκείνους που μπαίνουν στη διαδικασία να αγοράσουν μια μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα και επικεντρώνεται στον εκ των προτέρων εντοπισμό προβλημάτων της μοτοσικλέτας που μπορεί να του προκαλέσουν μεγάλο μπελά στο μέλλον.

Πρώτα όμως η επιλογή

Πώς θα επιλέξεις το μεταχειρισμένο που σου χρειάζεται; Το ποσό των χρημάτων που έχεις διαθέσιμο είναι μια πρώτη ένδειξη, ωστόσο θα πρέπει να έχεις αποφασίσει εκ των προτέρων το ποια κατηγορία μοτοσικλέτας σε εξυπηρετεί, καθώς στα ίδια λεφτά μπορεί να βρεις πολύ διαφορετικά μεταξύ τους μοντέλα.
Αφού καταλήξεις στο μοντέλο που σου ταιριάζει και που αντέχει η τσέπη σου, τότε κάνε μια λίστα με τις υποψήφιες μοτοσικλέτες. Συμφέρον δικό σου είναι να τις δεις όλες και να μην αγοράσεις την πρώτη που θα δεις. Οπλίσου με υπομονή και επιμονή. Μια καλή ιδέα είναι να ενημερωθείς για ανακλήσεις που έχουν γίνει στο μοντέλο που σε ενδιαφέρει ή για γνωστές βλάβες και προβλήματα ώστε να ρωτήσεις τον ιδιοκτήτη αν τα έχει αντιμετωπίσει. Το internet είναι μια καλή πηγή όπου το πρώτο που θα κοιτάξεις είναι οι οδηγοί αγοράς του www.used-moto.gr.
Πάρε μαζί ένα φίλο...
 
Πάρε μαζί ένα φίλο, αν ξέρει από μοτοσικλέτες ακόμη καλύτερα. Θα σου χρειαστεί για παρέα, για σύμβουλος, για δωρεάν ψυχολόγος και   για βοηθός. Η αγορά από καταστήματα και εμπόρους μοτοσικλετών που εμπιστεύεσαι συχνά είναι προτιμότερη καθώς είναι προς το  συμφέρον τους η δημιουργία ευχαριστημένων πελατών, ενώ συχνά προσφέρουν εγγύηση στις μοτοσικλέτες τους.
 

Χαρτιά - Άδειες - Πινακίδα

Εχεις καταλήξει λοιπόν και επισκέπτεσαι την πρώτη μοτοσικλέτα. Βεβαιώσου κατ’ αρχάς για τα χαρτιά της μοτοσικλέτας. Αν είναι δυνατόν ζήτα να τα δεις και κάνε τον κόπο να διασταυρώσεις ότι ο αριθμός του πλαισίου και του κινητήρα αντιστοιχούν σ’ αυτόν της άδειας. Κοίτα επίσης αν υπάρχει η πινακίδα κι αν δεν είναι πάνω στη μοτοσικλέτα ζήτα να τη δεις. Πολλοί ιδιοκτήτες τη βγάζουν από επάνω ή την χάνουν και αμελούν να το δηλώσουν ή την αντικαθιστούν με μια φτιαχτή που δεν είναι όμως αποδεκτή από την αστυνομία.

Έχει πτώση;

Εφόσον λοιπόν έχεις βεβαιωθεί ότι τα χαρτιά είναι εντάξει, προχωράς στα επόμενα βήματα που είναι ο έλεγχος της κατάστασης της μοτοσικλέτας. Από όλους όμως τους παράγοντες που μπορούν να συμβάλλουν στο να απορρίψεις ένα υποψήφιο μεταχειρισμένο ή να διαπραγματευτείς τη μείωση της μεταπωλητικής αξίας, ο σπουδαιότερος είναι η ΠΤΩΣΗ. Εδώ θα δούμε πώς βλέποντας μια αρτιμελή μοτοσικλέτα μπορείς να καταλάβεις ότι έχει πέσει:
  • Κοίτα το τιμόνι αν είναι ίσιο,
  • κοίτα για σημάδια στα αντίβαρα,
  • στραβές ή γρατζουνισμένες μανέτες,
  • χτυπημένα μαρσπιέ
  • σημαδεμένους καθρέφτες στην εξωτερική τους πλευρά.
  • Επιμήκη σημάδια από πτώση μένουν και στο τελικό της εξάτμισης, σε top case αν υπάρχει, τη σχάρα και τα εξωτερικά κελύφη των φλας.
  • Επίσης σημάδια αποκτούν τα μαρσπιέ και οι ποδομοχλοί (πετάλια) του φρένου ή των ταχυτήτων.
  • Τα πλαστικά μπορεί να είναι και αυτά σημαδεμένα. Αν τα σημάδια είναι ρηχά και ακανόνιστα διασπαρμένα τότε είναι από πτώση από το σταντ. Τα βαθύτερα σημάδια που τρέχουν παράλληλα σχεδόν με τη μοτοσικλέτα είναι πτώση με σύρσιμο.
Σημείωσε ότι όλα τα παραπάνω είναι μόνο ενδείξεις, η λειτουργία της μοτοσικλέτας μπορεί να μην επηρεάζεται καθόλου, αλλά είναι απαραίτητο να έχεις μια ολοκληρωμένη εικόνα.
Τώρα στο δύσκολο αλλά απαραίτητο:
  • Σκύψε και κοίτα τα στοπ του τιμονιού στην κάτω πλάκα. Μια τρακαρισμένη μοτοσικλέτα συνήθώς έχει από τη σφορδρότητα της κρούσης χτυπημένα τα στοπ του τιμονιού στο σημείο αυτό. Συχνά έχουν στραβώσει. Με κανονική χρήση έχουν το κανονικό τους σχήμα, συχνά και τη βαφή τους. Μοτοσικλέτα με χτυπημένα στοπ τιμονιού είναι φρόνιμο να την αποφύγεις καθώς το τρακάρισμα μπορεί να έχει στραβώσει το πλαίσιο, μια ζημιά αρκετά δαπανηρή και μπελαλίδικη.

Αντίβαρο με σημάδι πτώσης     Σπασμένη μπίλια μαρσπιέ      Γραντζουνιές Πτώσης   

 Σημάδια από πέσιμο στα φώτα     Σπασμένο στοπ τιμονιού

Σημάδια πτώσης στο αντίβαρο    Σπασμένη μπίλια μαρσπιέ    Επιμήκεις γραντζουνιές πτώσης    
Σημάδια από πτώση στα φώτα   Στοπ τιμονιού